Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2015

Singgah Sebentar di IKN

Imej
Assalamualaikum.
Semalam sebelum bertolak ke Chemor, ML ikut suami dan anak angkat pergi ke IKN (Institut Kanser Negara), Putrajaya.
Anak angkat, Amin kena buat radiografi. Semalam kali pertama ML menjejakkan kaki ke IKN. Jadi, snap sedikit gambar untuk kenangan.
Jom tengok gambar yang ML snap semalam.
Di bawah adalah gambar anak ML, Iman. Gambar anak angkat tak diambil.







Suasana di IKN, bersih dan baru. Pengunjung dan esakit tidak ramai. Ini kerana kebanyakan adalah kebanyakan pesakit adalah melalui temujanji sahaja.





*******************************************
Ingin mendapatkan produk Shaklee? Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee? WhatsApp/SMS    ke --- 016 874 9195

Bercuti di The Lost World Of Tambun

Imej
Assalamualaikum.

ML bersiaran dari Chemor, Perak. Esok ada kenduri kahwin. Berblogging menggunakan Samsung tab.

Hari ML berkesempatan beriadah di The Lost World Of Tambun. Alhamdulillah rezeki dari Allah. Terima kasih abang ipar ML yang menaja acara ini. Semoga dimurah rezeki ya abang ipar dan keluarga.

Lagu Favourite - Potret (Akim & The Majistrate)

Imej
Assalamualaikum.

ML terjerat dengan lagu Potret dari Akim & The Majistrate. Terngiang-ngiang lagu ini di minda ML kebelakangan ini. Sedapnya lagu ini. Dulu tak minat pun lagu-lagu terbaru. Tapi lagu ini memang menambat hati ML.
Pertama kali mendengar lagu dalam cerita drama "Dia Isteri Luar Biasa". Kebelakangan ini kerap pula lagu ini berkumandang di radio. 
Makin lama, makin suka lagu Akim ini. :)
Jom hayati liriknya dan video Akim akan ML attach kemudian.



5 Minit - Pelaburan anda

Imej
Assalamualaikum.

5 minit. Tahukah anda, yang anda boleh buat sesuatu yang bermakna dalam 5 minit?

Dalam 5 minit boleh baca Al-Quran, 1 ayat sehingga 1 muka surat.

Dalam 5 minit boleh zikir banyak-banyak.

Dalam 5 minit, boleh taip sesuatu yang bermakna di dalam blog anda.

Dalam 5 minit, boleh baca beberapa mukasurat buku Motivasi Diri


Jadi, fikirkan. Jika anda rasa anda selalu tidak ada masa untuk buat sesuatu yang bermanfaat, apa kata, setkan 5 minit dalam 24 jam anda untuk sesuatu yang bermanfaat untuk diri.

Sebab, perkara pertama yang harus kita fikirkan adalah diri sendiri. Jadi lakukan sesuatu untuk bekalan akhirat, ataupun sesuatu yang akan menyumbangkan kepada masa depan anda.



************************************
Ingin mendapatkan produk Shaklee? Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee? WhatsApp/SMS    ke --- 016 874 9195Lenny

Kedai E-book dan produk-produk ilmiah lain di  http://lenny-e-bookshop.blogspot.com/
Jemput singgah di Kedai ML di Lelong
http://www.lelong.com.my/merchant/l…

Perubahan - Kecil tapi Konsisten

Imej
Assalamualaikum.

Bagaimana hendak mengubah kehidupan kita?

Untuk mengubah kehidupan kita, kita perlukan satu atau beberapa disiplin yang akan kita amalkan setiap hari tanpa gagal.

ML mendengar ceramah Jim Rohn (boleh cari di YouTube untuk video-video dan ceramah beliau) yang menyatakan - kita cuma perlu 1 disiplin kecil yang kita amalkan setiap hari untuk mengubah kehidupan kita.

Misi Kulit Cantik dan Kurus

Imej
Assalamualaikum. Oh oh.. Nak mulakan misi mencantikkan kulit ML. Selama tak pernah berjaga kan.. Niat di hati nak cantikkan kulit wajah ML.

ML memang tak suka tengok cermin, mungkin sebab kulit yang kurang cantik.
Jadi mulai hari ini, ML wajib hari-hari minum ESP dan juga makan vitamin-vitamin Shaklee yang lain. Yoshhhh (buat macam bunyi orang Jepun buat bila bersemangat).
Oops ada masalah, ML kuat pelupa. Jadi akan selalu lupa membancuh ESP... Penyelesaiannya... makan Lecithin Shaklee.. membantu ingatan dan boleh kuruskan badan. Ayoh... kita mulakan misi untuk cantik dan kurus. :) :) :)


*******************************************
Ingin mendapatkan produk Shaklee? Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee? WhatsApp/SMS    ke --- 016 874 9195Lenny

Kedai E-book dan produk-produk ilmiah lain di  http://lenny-e-bookshop.blogspot.com/
Jemput singgah di Kedai ML di Lelong
http://www.lelong.com.my/merchant/lennbj.htm

Aduh! Tergendala pula...

Imej
Assalamualaikum.
Hari ini ML ingin sembang-sembang santai. Ingin cerita tentang 'PERANCANGAN'.
Ada antara kita yang suka merancang dan ada yang tak suka. ML ini jenis suka merancang, bertindak itu cerita kedua. Apabila kita ada perancangan, kita boleh dikategorikan orang yang memandang ke hadapan. 

Perancangan membantu memudahkan kehidupan kita. Sebab itu kita merancang. Namun, apa yang kita rancang tidak semestinya akan berjalan lancar atau akan berlaku.

Tingkatkan Kesihatan Anak - Tingkatkan Kebahagiaan

Imej
Assalamualaikum.

Kesihatan merupakan perkara yang timbul tenggelam dalam benak pemikiran kita. Andai kita sihat, kita tak ingat akan kesihatan. Apabila kita jatuh sakit, barulah kita ingat akan bahagianya sihat.

Dan lebih memeningkan apabila anak sakit.  Kerana jika kita orang dewasa yang sakit, kita boleh menanganinya sendirian dengan pelbagai cara.

Namun apabila anak sakit, ibu dan bapa akan susah hati, dan anak kecil masih lagi belum ada akal untuk menghadapi sakit atau demam.

Air Mani dan Kesihatan

Imej
(Sumber : Majalah Rapi)
Lelaki pertengahan umur yang sihat sepatutnya mempunyai keupayaan untuk memancut antara 2 - 5 ml air mani. 

Semakin berusia seseorang lelaki itu, semakin kurang air mani yang dipancutkan.
Justeru 2 ml air mani adalah petunjuk hypospermia - keadaan yang boleh memberi kesan kepada kesuburan lelaki. (Pertubuhan Kesihatan Dunia menyokong kadar 2 ml).
Selain daripada jumlah, warna serta konsisensi air mani menjadi petunjuk kepada kesihatan lelaki. 
Lelaki yang sihat sepatutnya mempunyai air mani yang pekat, berwarna putih atau sedikit kelabu. Air mani yang bercampur dengan darah mungkin ada kaitan dengan masalah kesihatan.
***************************** Untuk meningkatkan kesihatan dan kesuburan lelaki, ML boleh sarankan mengambil Vita-E Complex Shaklee dan Zinc Shaklee.
Ingin mendapatkan produk Shaklee? Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee? WhatsApp/SMS    ke --- 016 874 9195Lenny Kedai E-book dan produk-produk ilmiah lain di

Menghadapi Masalah Kewanitaan dengan GLA Complex dan ALFALFA Complex

Imej
Assalamualaikum.

Bersiaran lagi dengan ML.

Menghadapi masalah kewanitaan?
Haid tidak teratur
Keputihan
PMS
Senggugut
Kulit Bermasalah
'Kekeringan'

ML boleh cadangkan 2 produk Shaklee untuk masalah-masalah di atas:

1. GLA Complex
2. Alfalfa Complex



GLA Complex - Membantu menstabilkan dan mengimbangkan hormon dalaman dan sistem/fungsi tubuh badan. Sangat membantu wanita dalam menghadapi tempoh pra-haid, haid dan selepas haid. Bagus diamalkan oleh wanita-wanita yang ingin mendapatkan zuriat.

Alfalfa Complex - Boleh disebut sebagai kembar manjakani. Membantu mengurangkan keluaran keputihan. Boleh detox tubuh badan. Detox membantu mengeluarkan segala-gala toksin yang mengganggu dan mengacau sistem dan fungsi dalaman badan.


*****************************
Ingin mendapatkan produk Shaklee? Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee? WhatsApp/SMS    ke --- 016 874 9195Lenny Kedai E-book dan produk-produk ilmiah lain di  http://lenny-e-bookshop.blogspot.com/
Jemput singgah di Kedai ML di Lel…

Jalan Menuju Kejayaan

Imej

Permudahkan Urusan dengan Ayat Allah

Imej
Assalamualaikum.

Kadang-kadang ML sebagai penulis blog ini kekeringan idea juga untuk mengisi ruangan entri.

Melangut di depan komputer memikirkan apa yang boleh ML kongsikan dengan pembaca sekalian.

OK. ML akan kongsikan satu amalan menjemput rezeki.

Surah Al Insyirah. Hebatnya Surah Al-Insyirah dan juga keseluruhan Al-Quran, moga-moga kita mengambil iktibar.

Doa Mohon Bantuan Mengingati Allah SWT

Imej

Bila Tempoh Subur?

Imej
Assalamualaikum.

Mari ML kongsikan apa yang ML belajar (serba sedikit) tentang waktu kesuburan wanita. Sebenarnya ML pun tak arif tentang hal sebegini, tetapi pernah juga ML berjumpa dengan doktor untuk tanya 1 soalan berkaitan tentang persediaan apa untuk yang ML perlu lakukan untuk hamil.
Tetapi hari ini MLl bukan bercerita pasal persediaan untuk hamil, tetapi ingin kongsikan apa yang ML fahami tentang waktu subur.
Pernah tengok gambarajah seperti di bawah?

7 Bacaan Pembuka Pintu Rezeki (Sharing Dari FB)

Mhd Muhayadi Ahmad
Bismillah..
.
"7 Bacaan Pembuka Pintu Rezeki"
. (1). Memperbanyak Membaca “La hawla Wala Quwwata Illa billah “ Barangsiapa yang lambat datang rezekinya hendaklah banyak mengucapkan “La hawla Wala Quwwata Illa billah" (HR. At Tabrani)
.
(2). Membaca ” La Ilaha Illallahul Malikul Haqqul Mubin” Barangsiapa setiap hari membaca La ilaha illallahul malikul haqqul mubin maka bacaan itu akan menjadi keamanan dari kefakiran dan menjadi penenteram dari rasa takut dalam kubur (HR. Abu Nu’aim dan Ad Dailami).
.
(3). BerIstighfar “Barangsiapa beristighfar niscaya Allah akan mengeluarkan dia dari segala kesusahan dan memberikan rezki dari arah yang tidak diduga-duga” (HR. Ahmad, Abu Dawud dan Ibnu Majjah)
.
(4). Membaca Surat Al-Ikhlas “Barangsiapa mmbaca Surat Al Ikhlas ketika masuk rumah maka berkah bacaan menghilangkan kefakiran dari penghuni rumah dan tetangganya (HR. AtTabrani)
.
(5). Membaca Surat Al-Waqiah “Barangsiapa mmbaca surat Al-Waqiah setiap malam, maka tidak ak…

Nota Kecil Dari FB

PenMerah [dot] com
Bacalah Surah Yassin selalu kerana ia mampu mencegah kehausan di Hari Kiamat.

Sebarkan kepada orang lain, maka ia dianggap sedekah jariah.

Surah Yasin Ayat 58 (sharing dari FB)

(sharing dari Facebook)
RAHASIA SURAT YASIN AYAT 58بِسْــــــــــــــــــــــمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْم RAHASIA SURAT YASIN AYAT 58سَلَامٌ قَوْلاً مِن رَّبٍّ رَّحِيمٍ

Barangsiapa yang membaca YASIN sepenuhnya dan pada Ayat ke 58 Surah tersebut diulang sebanyak 7 kali untuk 7 doa,

Insyallah dengan izin Yang Maha Esa dan Maha Kuasa, semua hajatmu akan dikabulkan.

DO'A YANG DIBACA

1. YA-ALLAH YA-RAHIM Ampunkan dosa-dosaku dan dosa saudara-saudaraku

2. YA-ALLAH YA-RAHMAN Kurniakan aku isteri, suami, anak-anak yang soleh dan mencintai Islam

3. YA-ALLAH YA-RAZZAK Kurniakan aku rezeki yang berkah, kerja yang baik dan berjaya didunia dan akhirat

4. YA-ALLAH YA-JABBAR kabulkan hajatku ini (nyatakan hajatnya)

5. YA-ALLAH YA-MUTAQABBIR Jauhkan aku dari sifat khianat dan munafiq dan miskin

6. YA-ALLAH YA-WADUUD
Kurniakan aku dan seluruh umat Muhammad sebagai umat yang beriman dan punya kesehatan zahir batin

7. YA-ALLAH YA-DZAL JALAA LI WAL IKRAM, kabulkanlah semua hajatku, dan ridhailah aku

SEMOGA…

3 Perkara Semasa Sujud

Imej

Niat di Hati

Imej
Assalamualaikum.

Nian di hati ingin menulis sebuah cerita yang akan dibukukan. Cerita fiksyen berkisar tentang kisah-kisah menyelesaikan kes jenayah.

Dari mana hendak bermula? Kata cikgu, mulakan sajalah. Tak mula langsung tak dapat.


*****************************
Ingin mendapatkan produk Shaklee? Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee? WhatsApp/SMS    ke --- 016 874 9195Lenny
Kedai E-book dan produk-produk ilmiah lain di  http://lenny-e-bookshop.blogspot.com/

Kolesterol.. Teruk Sangat ke?

Imej
Assalamualaikum.

Kolesterol... kolesterol... kolesterol... Apa itu kolesterol? Teruk sangat ke kolesterol ini?

Ingat tak zaman kita di sekolah menengah, nampak sahaja berat badan lebih mesti sebut kolesterol. Betul ke kolesterol menyebabkan gemuk?

"Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalam edaran darah manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati.

Bayangan Masa Depan

Imej
Assalamualaikum.

Kisah atau cerita polis adalah kegemaran ML. Sekiranya drama bersiri berkisar tentang penyiasatan ataupun kepolisan menjadi tumpuan ML. :). Entah kenapa, sesuatu gerakan menegakkan keadilan sangat menarik hati ML dan juga bagaikan impian hidup ML.

ML di zaman remaja dulu pernah membayangkan ML sebagai pegawai polis yang menyiasat kes-kes jenayah. ML sendiri dah lupa, tapi dua tiga hari kebelakangan ini teringat akan kisah zaman remaja.

Namun, ML tidak ditakdirkan untuk menjadi seorang pegawai polis. Walaubagaimanapun, ML kena tempias impian zaman remaja dan menjadi seorang pegawai beruniform (walaupun bukan polis, tetapi tetap beruniform).

12 Bahan dalam Produk Harian yang Boleh Menyebabkan Kanser

Imej
(Diterjemah dari aritkel di sumber : http://www.mindbodygreen.com/0-21179/the-12-worst-cancer-causing-ingredients-in-everyday-products.html )
Assalamualaikum.

Sebagai manusia biasa, kita berinteraksi dengan pelbagai bahan harian yang kita sendiri tidak tahu kesan baik atau buruk kepada tubuh badan kita. Jadi ML ingin kongsikan 1 artikel yang diambil daripada sumber ini, dan semoga kita mendapat manfaat dan pelajaran daripadanya.


Vita-Lea Shaklee : Sejarah dan Manfaat

Imej
Assalamualaikum.

Vita-Lea adalah multivitamin terbaik dari Shaklee. Mengikut fakta, Vita-Lea adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia.

Kisah asal permulaan istilah 'vitamin berasal dari 2 perkataan digabungkan iaitu : Vitalize-Mineral. Kemudian dua perkataan ini disingkatkan kepada 'VITA-MIN'. Jadi vitamin asalnya bermula dari Shaklee.

Mengikut sejarah, bentuk asal multivitamin Shaklee  adalah dalam bentuk cecair. Kemudian dengan perkembangan teknologi, ia telah diubah ke dalam bentuk  Tablet dan diberikan nama Vita-Lea.

Semangat dan jasad

Assalamualaikum.

Sunyi sepi blog ini. Sesungguhnya ML nak sangat melakarkan pelbagai cerita di blog. Apakan daya, diri dihinggapi demam dan satu keluarga terkena sekali. Ujian.. Ujian...

Alhamdulillah, bersama-sama ujian datang bersama rezeki. :) Sebenenarnya dalam tempoh ML dan keluarga menghadapi penyakit demam dan batuk, banyak juga perkara yang berlaku.

Jujur ML katakan, apabila badan sakit, semangat akan lemah. Sebab itu kesihatan itu adalah perkara paling penting dan berharga dalam kehidupan kita.

Apa masalah anda? Cuba Alfalfa

Imej
Assalamualaikum.

Inginkan detoks tubuh badan?
Inginkan supplemen yang membantu mengatasi masalah keputihan?
Ingin mengurangkan simtom-simtom diabetes?
Ingin memiliki bahan menambah kuantiti susu badan?
Ingin memperbaiki stamina dan mengurangkan keletihan badan?
Ingin mengurangkan simtom-simtom semasa haid atau pra-haid?
Ingin melegakan sakit-sakit sendi atau atritis?
Ingin mengurangkan keasidan tubuh badan?
Ingin mengurangkan masalah penghadaman?
Ingin mengatasi masalah kewanitaan - 'longgar'?






Dapatkan Alfalfa Shaklee yang penuh dengan khasiat dan nutrien. Merupakan makanan tambahan sejak zaman dahulu kala lagi.

Pilihlah produk dari Shaklee kerana Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam.

WhatsApp / SMS ke 016 874 9195 Lenny untuk pembelian dan pertanyaan.

*Konsultasi cara pengambilan supplemen diberikan kepada pelanggan yang telah membeli.

Kelas Akaun Offline - dibuka - OGOS 2015

Imej
Alhamdulillah.

3 jenis Kelas Akaun ABDR tawarkan: 1. Kelas online (Min 3 orang)
                  Tarikh: 16 Ogos 2015 (Ahad)
                   Masa: 9.30pg - 12.30tgh
                    Modul 1: Basic book keeping. Bagaimana merekod buku simpan kira?
Modul 2: Pengenalan kepada asas perniagaan dan fungsinya.
-Mengenal dan belajar kepentingan dokumen.
- Invois, cash, bil, resit, purchase order
2. Grup Coaching (Min 6-10 peserta)
                    Tarikh: 22 Ogos 2015 (Sabtu)
                     Masa: 9.15am-4pm
                       Lokasi: Putrajaya. Modul
1. Pengenalan Book keeping and accounting
2. 10 kesalahan yang biasa dilakukan oleh entreprenuer
3. How to do record keeping
4. Basic costing and Pricing. Bagaimana anda meletakkan Harga?
5. Profit & Loss...anda untung @ Rugi????
6. Case Study (full set of Bookeeping)
case study - hands on task. Full cycle how to do book keeping.
3. Grup Coaching (Min 4-6 peserta)
                        Bandar Tun Hussein Onn
                        Tarikh: 12/…