Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2016

Segmen Perniagaan di Sekeliling Saya - Moist Chocolate... Meleleh....

Imej
Assalamualaikum.
Pesanan komuniti. LB tolong kawan promote Moist Chocolate nya. 
LB sendiri dah rasa. Sedap. Tak manis sangat. Topping banyak. Sekali makan nak order lagi. Cuba baca posting beliau di bawah, LB ambil dari FB beliau iaitu Ain Dolly. Silalah singgah ke FB Ain Dolly untuk membuat pesanan.
======================================================================= (Copy Paste Posting Ain Dolly)
Asalamualaikum..meh sape lg nk selit order untuk malam ni dan esok.. Yg nk cuba dulu bole try order yg kecik..minimum order da turun nk order sikit pn bole..in shaa allah sedap dan puas hati.. 1.Moist chocalate
2.moist chocolate cheese
3.moist chocolate cheese strawberry Large 1pack rm10
Minimum order 1pack Medium 1 pack rm6
Minimum order 2pack Small 1 pack rm3
Minimum order 3pack Free cod bangi/putrajaya/kajang Luar area bangi delivery caj ye.. Meh whatsapp 0147314840 untuk order










Moist Chocolate Cheese Strawberry

Ke Manakah Kita Cuti-cuti Sekolah ni?

Imej
Assalamualaikum.

Cuti sekolah menjelang tiba, banyaklah aktiviti-aktiviti yang dirancang untuk anak-anak.

Anak LB tak sekolah lagi, jadi tak ada aktiviti? Gurau saja.

Cuti sekolah ni lah banyak aktiviti ibubapa dan anak-anak nak lakukan. Nak pergi bercuti-cuti Malaysia, nak melawat atok nenek, program cuti sekolah dan macam-macam lagi.

Masa cuti sekolah lah juga musim hujan, ya la hujung tahun  kan. Jadi, nak beraktiviti luar pun kena fikir-fikir kesihatan anak.

Nak main themepark, hujan. Nak trekking hujan, Tapi takkan tak nak buat dek kerana hujan.






LB cadangkan sesuatu, bagi anak-anak permata anda OmegaGuard, Chewable Vita C dan Meal Shakes. Untuk apa? Produk-produk ini membantu meningkatkan sistem pertahanan tubuh anak-anak aktif anda. Tambahan pula, aktiviti luar banyak melibatkan berdektan dengan alam sekitar dan juga pencemaran yang berlaku sekarang.

Takkan kita nak kurung anak-anak sebab takut kena sakit kan? Kenapa tidak kita tingkatkan sistem pertahanan badannya, dan bebaskan…

Sharing dari whatsapp

*DARUL MUJTABA:*
*PENGHAKIMAN PALING 'ANEH' DIDUNIA PERNAH TERJADI DALAM SEJARAH**KEHEBATAN KEADILAN ISLAM*Selepas Samarkand jatuh ke tangan Tentera Islam, paderi besar negeri itu mengutus surat kepada *Khalifah Islam, Amirul-Mu’minin Umar bin Abdul Aziz.* Di dlm surat tersebut dia mdakwa panglima Tentera Islam, Qutaibah serta angkatan tenteranya telah memasuki Samarkand tanpa amaran dan tanpa seruan dakwah kpd Islam. Umar mengarahkan *hakim yg dilantik Utk bertugas di Samarkand bernama Jumay’* agar mbicarakan kes yg didakwa oleh padri besar tersebut.Hakim memanggil kedua² pihak, pdakwa [paderi besar Samarkand] dan yg didakwa *[Qutaibah, panglima angkatan Tentera Islam].* Qutaibah dipanggil oleh petugas mahkamah atas nama peribadinya, tanpa dikaitkan dgn sebarang gelaran. Datanglah Qutaibah ke mahkamah. Dia duduk bersebelahan *paderi besar Samarkand* di hadapan hakim Samarkand yg muslim.Hakim memulakan perbicaraannya dgn mgajukan soalan kpd *paderi besar Samarkand;**Hakim:* *A…

Amalan kita

Assalamualaikum.

LB dah mula kerja dah. Dah seminggu. Hari ini, nak sembang-sembang santai sambil-sambil beramal. Boleh ke macam tu?

Dah lama tak mengarang di blog ini, kerana akal tengah 'berperang' nak tulis artikel yang orang kata memberikan manfaat.

Selama ini tidak memberikan manfaat ke?

Bergantung kepada di mana kita letak sudut perspektif kita. Sebab setiap benda kalau dilihat dari sudut berbeza, kita akan mendapat input yang berbeza.

Jadi hari ini, LB nak share sesuatu yang berbeza sedikit dari biasa.

Amalan untuk Saham Akhirat

Sebenarnya, LB bukan hendak berceramah, cuma ingin berkongsi rasa.

Pernah tak rasa takut tiba-tiba ajal menjelma dan meragut nyawa kita? Dan cuba fikirkan apa amalan yang pernah kita buat untuk tabung menyelamatkan diri di akhirat.

LB pun pernah disentuh perasaan takut sedemikian. Kita ingat kita ni kebal sehingga akhirat, sedangkan akhirat adalah tempat paling menakutkan jika kita tidak membawa iman dan bekal.

Jadi apa kata kita buat langkah-lan…

Selalu Lupa ke?

Imej
Assalamualaikum Mommies...

selalu terlupa?

Nak ambil barang,pusing badan terus lupa apa benda nak buat. Pernah kena macam ni?


Atau tengah nak capai barang, anak panggil sekejap, pusing balik terus lupa apa nak ambil.

Masa hamil, mami selalu terkena amnesia sebegini.

Apa patut buat?

Ambillah Lecithin dan omegaguard setiap hari.

Lecithin mempunyai kolina membantu sel-sel otak berhubung, manakala OmegaGuard mempunyai DHA untuk membantu daya ingatan, (selain itu, dengan pengambilan konsisten OmegaGuard membantu mencegah Alzheimer).

Untuk kesihatan diri sendiri... cuba lah