Rabu, 21 Jun 2017

Kemas dan Bersih

Assalamualaikum.

Kemas dan bersih serta simple adalah amat penting. Bagi saya, saya bukan seorang yang 'organized'. Tapi hari ini, saya amat memerlukannya - Organized and declutter.

Saya jenis orang yang paling susah nak mengemas dan 'membuang' barang. Semua benda nak simpan. Itu personaliti saya. Hari ini saya hendak berubah kepada personaliti seorang yang selalu kemas bersih dan simple.

Banyak faktor yang membuatkan kita berubah. Nanti saya akan tuliskan satu per satu.

Rabu, 7 Jun 2017

Bloglovin

<a href="https://www.bloglovin.com/blog/18932185/?claim=6573m9zmqqn">Follow my blog with Bloglovin</a>

Sabtu, 3 Jun 2017

Nutriferon Shaklee - Pengenalan

Assalamualaikum.

Hari ini saya ingin memperkenalkan produk Shaklee - Nutriferon. Produk ini saya sendiri pernah makan dan akan makan sekiranya badan kurang sihat.

Apa fungsi Nutriferon ini? Nutriferon ini diformulasikan untuk membantu meningkatkan sistem imun tubuh badan

Secara persendirian, Nutriferon ini sangat bagus dan berkesan.Jika anda rasa anda atau ahli keluarga anda jenis yang senang mendapat sakit seperti flu, batuk dan demam, cuba amalkan pengambilan Nutriferon untuk tingatkan sistem imun tubuh.

Apa beza Nutriferon dengan ubat-ubat dan supplemen lain? Sebab ia memang dicipta khusus untuk sistem imun, selain itu ia semulajadi dan organik. Produk yang semulajadi sepatutnya menjadi pilihan ibu-ibu dan bapa-bapa. Selain itu ia mudah hadam.






Rabu, 31 Mei 2017

Ah huat Coco Review

Assalamualaikum.

Bulan lepas saya menerima satu sampel minuman koko dari Ah Fatt. Dihantar melalui pos. Dalam sampel itu ada 2 paket. Maka saya pun cuba.


 


Add caption

Ikut panduan yang tertera di paket, ada dua cara boleh menikmati Coco Ah Huat ini iaitu sejuk atau panas.


 


Saya suka minuman panas, jadi saya bancuh dengan air panas. Apa rasanya? Sedap lemak berkrim.



 



 

Jika berminat mencuba Ah Huat Koko boleh lah dapatkannya di kedai bedekatan.

Log Ramadhan 5

Assalamualaikum.

Bukan senang nak keep up dengan catatan sendiri. Maksud akak, bila kita kata nak catat setiap hari, ada saja yang membawa kita ke kerja lain. Boleh juga disebut halangan. Tapi bagi saya la kan tu bukan halangan tapi distraction. 

Banyak yang saya nak buat tapi tak terbuat kerana kuasa fokus saya sangat lemah. Kena latih tubi nampaknya.

****rehat*****

Sekarang ini malam. Ingin menambahkan entri di blog.  Sebentar tadi melawat blog zenhabit. Saya suka gaya penulisannya. Dan penulisannya berpengaruh.

Untuk menjadi penulis yang efektif bukan ambil masa sehari dua. Tapi bertahun-tahun dengan latihan setiap hari. Semoga saya boleh mencapai gaya penulisan efektif.


Isnin, 29 Mei 2017

Log Ramadhan Hari ke - 3

Assalamualaikum.

Alhamdulillah Ramadhan ke 3. Hari ini bersahur macam biasa. Cuma semalam tak sempat buat bubur nasi Aina untuk bekalnya hari ini.

Hari, saya berada di Hospital Serdang untuk followup kardio.

Tak ada apa yang menarik lagi, masih menunggu. Semoga saya bertabah. 

*****rehat****

Sabtu, 27 Mei 2017

Log Ramadhan 2017 yang Pertama

Assalamualaikum.

Kali ini saya buat lagi catatan berkaitan Ramadhan yang saya lalui tahun ini. Nak sangat rekodkan untuk tatapan diri sendiri di masa hadapan.

Harin ini Ramadhan Pertama. Bangun sahur. Tapi otak belum adjust untuk suasana berpuasa. Sipi-sipi lagi tadi nak capai makanan.

Saya doakan Ramadhan tahun ini, saya boleh baca Al-Quran a.k.a paksa diri baca Al- Quran biar 1 ayat pendek. Amin Amin Amin. Makbulkanlah doa saya.

Semalam saya dan geng pejabat ada majlis Tahlil dan baca Yasin. Tiba-tiba saya diberikan ilham oleh Allah yang Maha Berkuasa, - Persoalan dan permasalahan yang saya hadapi sekarang ialah berkaitan DOA.

Iman saya nipis, ilmu cetek. Semalam saya mendapat ilham dari Allah berkaitan Doa. Doa adalah hubungan kita dengan Allah. Selama ini saya anggap doa ini macam permintaan kita. Tapi semalam saya mendapat ilham - bahawasanya doa adalah hubungan kita dengan Allah. Doa menunjukkan kebergantungan manusia kepada Allah, dan menunjukkan bahawa kita percaya Allah lah Kuasa paling tinggi yang akan menolong hambaNya.  ( Coretan ini pemikiran saya, maafkan jika mengangggu anda). Dan saya ingin rekodkan di sini untuk peringatan kepada saya, kenapa saya berdoa, dan kenapa perlunya saya berdoa.

Berbalik kisah berpuasa hari ini, tahap kesabaran masih di tahap paling rendah. Sebab asyik marah-marah anak. Kena latih tubi lagi ini.

****rehat*****

Berbuka puasa tadi dengan Spageti. Alhamdulillah, ala kadar. Tidak berlebih-lebihan. Secara peribadi bagi saya la kan, boleh berbuka dengan sedikit makanan dah cukup nikmat. Teringat zaman bujang dahulu, saya hanya berbuka dengan apa yang ada di dapur sahaja. Tidak ada juadah bazar ramadhan dan sebagainya. Kerana saya pun jenis malas nak cari makanan masa puasa ini. Apa yang ada itulah dia. Masak pun kadang-kadang malas. Hehehe.

Saya doa suatu hari nanti, memasak bukan sesuatu beban kepada saya. Tetapi sebagai pilihan saya nak masak atau tidak dan tiada paksaan dan bebanan di situ. Amin.

Hari ini sempat baca 2 ayat akhir Surah Baqarah. Alhamdulillah. Ada juga membaca al Quran. Semoga konsisten.

Saya hendak meletakkan target untuk dicapai sepanjang masa.

1. Hidup minimalis.
2. Menjadi pengedar Shaklee yang Efektif dan Berjaya
3. Menjadi penulis yang Efektif.