Catatan

Usaha dan Doa mesti Bergandingan

Assalamualaikum.

Sambil-sambil kita usahakan dengan usaha fizikal dan duniawi untuk kesembuhan dan perawatan, kita juga semestinya mengiringnya dengan doa kepada Allah untuk kesembuhan dan rawatan.

Kesembuhan dan kesihatan kita datang dari Allah. Letakkanlah pengharapan sepenuhnya kepada Allah s.w.t., kerana sesungguhnya nyawa kita berada di tangan Allah s.w.t. . Dan Allah s.w.t yang empunya rahmat tanpa batas, dan menguasai segala sesuatu. Maka selayaknya, Allah s.w.t tempat kita memohon kesembuhan.

Allahua'alam.



Kisah Ibu Sakit Badan dan Akibatnya

Imej
Shidah termenung jauh di sofa ofis. Dan kawan sepejabat, Nina memerhatikannya. Macam ada sesuatu tak kena.

Nina pun mendekati Shidah dan duduk di sebelah.
"Shidah, kenapa ni? Sedih je." Tanya Nina
Shidah senyap seketika. "Sebenarnya aku rasa sedih sikit la hari ni."


"Kenapa pula?"
"Aku kebelakangan ini sakit-sakit badan la Nina. Nak buat kerja rumah pun rasa macam susah sangat. Nak main dengan anak sembil berbaring pun sakit. Kadang-kadang, dah duduk di lantai nak bangun ambilkan susu anak, atau nak dukung anak, Ya Allah azabnya." Shidah berhenti seketika.
"Yang buat aku sedih ialah, aku nak bermain dengan anak-anak, nak main lari-lari pun susah. Nak buat apa-apa untuk anak pun susah. Kadang-kadang aku terpaksa biarkan anak-anak aku main sendiri-sendiri. "
"Sian ko kan. " Nina pun senyap seketika sambil-sambil menghayati kesusahan Shidah.
Tiba-tiba Nina bersuara, "Apakata Shidah cuba amal makan Ostematris Shaklee. ?"…

Set Shaklee untuk Setiap Peringkat Hidup Wanita

Imej
Assalamualaikum.

Bagaimana anda mengenali produk-produk Shaklee? Selalu yang saya dengar dari kawan-kawan sepejabat, mereka membeli produk Shaklee semasa mereka perlukan makanan tambahan untuk tambahkan susu.

Tapi, tahukah kakak-kakak, adik-adik sekalian, yang sebenarnya produk Shaklee bukan sahaja untuk waktu menyusu sahaja, malah lebih dari itu.

Saya tak nafikan saya sendiri mengambil produk Shaklee sewaktu saya menyusu anak sulung saya. Pada mulanya saya skeptikal, walaupun dah membeli produk Shaklee, tapi tak makan lagi. Tapi dengan izin Allah, status seorang kawan pejabat telah membuka mata saya, yang produk Shaklee ini memang berkesan.

Kita berbalik kepada kaum hawa dan produk Shaklee ini. Sebenarnya kita memerlukan makanan tambahan untuk mengisi 'lompong' nutrien dalam badan kita. Apabila kita makan, tidak semua makanan membekalkan nutrien yang cukup besar untuk tubuh kita. Cuba buat catatan pemakanan kita seharian. Kita akan perasan yang makanan kita tidak memenuhi RDA…

GLA Comple Shaklee dan Wanita

Imej
Assalamualaikum.

Hari ini, kita mulakan dengan perkongsian kebaikan salah satu produk di dalam Shaklee.

Saya memilih untuk kongsikan produk GLA Complex. Kenapa saya pilih GLA Complex? Pertama sebab saya wanita dan saya peka dengan produk yang memberikan kebaikan yang banyak kepada wanita. Kedua, promosi istimewa untuk GLA Complex bulan ini. Ketiga, ingin tingkatkan kesedaran tentang keentingan GLA ini untuk semua.

Sebenarnya GLA ini bukan hanya untuk golongan wanita sahaja malah lelaki juga boleh mengambil GLA. Tetapi kerana GLA Complec lebih kepada memberi kesan baik kepada wanita yang mengalami masalah sewaktu kedatangan haid, maka produk ini lebih condong kepada golongan wanita.

GLA dalam bahasa saintifiknya ialah GAMMA LINOLENIC ACID.  Ini adalah sejenis asid lemak juga, dan tidak boleh dihasilkan secara semulajadi oleh badan kita.

Apa Kebaikan GLA?

A. Kulit yang Cantik dan Sihat - 
Kulit yang cantik dan sihat adalah kulit yang cukup kelembapan dan GLA membantu melembapkan kulit. GL…

Segi Empat, Persepsi dan Kepercayaan

Imej
Assalamualaikum.

Saya ingin kongsikan sesuatu  yang saya dapat dari Program Team Building. Saya telah menghadiri satu program TeamBuilding yang dianjurkan oleh Mdec pada 27 Oktober 2017 sehingga 29 Oktober 2017.

OK, bukan saya nak kongsikan tentang pengalaman Team Building, tetapi saya ingin kongsikan tentang inspirasi dan aspirasi yang saya dapat dalam satu daripada permainan tersebut.

Macam mana main permainan itu? Fasilitator  berikan arahan bagaimana permaian itu dijalankan.
Arahan nya ialah:
1. Letakkan kedua kaki di dalam 'segi empat'
2. Apabila arahan 'TUKAR'diberikan, bergerak ke segi empat yang lain.
3. Permainan tidak akan diteruskan sehingga kedua-dua kaki di dalam segi empat.

* Permainan ini kena dijalankan di dalam kumpulan besar.
* Segi empat yang diberikan oleh fasilitator adalah helaian surat khabar.

Semasa permainan berjalan, pada awal permainan peserta bermain dengan santai, sebab tiada kiraan masa. Sehingga suatu tempoh di dalam permainan, helaian su…

Protein dan anda. Tahukah anda fakta-fakta tentang Protein?

Imej
Assalamualaikum.

Tahukah anda, tubuh badan kita (manusia) asasnya adalah protein?
Umpamakan protein adalah blok binaan tubuh badan. Kalau kita bina rumah batu, yang membentuk struktur rumah dan dinding adalah batu-bata - Lebih kurang begitulah protein kepada tubuh kita.



Sebenarnya kita hari-hari makan protein, tetapi adakah kita tahu protein yang kita ambil itu berkualiti dalam membentuk sel-sel tubuh kita?

Saya hendak kongsikan beberapa fakta yang saya belajar dari Shaklee:

1. Fakta tentang protein dan tumbesaran:
Protein adalah nutrien penting sewaktu di alam kanak-kanak, remaja dan kehamilan. Protein membantu membina sel-sel, menyokong sistem imun dan membantu mengoptimalkan fungsi-fungsi di dalam tubuh,  termasuk menghasilkan rambut yang bersinar, kulit lebih licin dan kuku lebih kuat.

Protein dan komponen-komponennya - asid amino juga berfungsi sebagai hormon, enzim dan sebagai pengangkutan kepada nutrien-nutrien lain.


2. Fakta tentang Protein dan tenaga lebih tahan lama
Minuman …

Promosi 3 Hari - Ostematrix

Imej
Assalamualaikum.

Bersiaran di waktu malam. Menahan mata kerana hendak menyahut cabaran 10 entri.

Alhamdulillah, hati masih teguh dengan produk Shaklee. 

Hari ini nak cerita tentang promosi Shaklee untuk3 hari bermula 18/10/2017 sehingga 20/10/2017.


Promosi Ostematrix  selama 3 hari adalah pembelian 3 dengan diskaun sebanyak 5%. Menarik dan menjimatkan. Ini adalah bersempena hari osteoperosis. Berapa ramai yang peka dengan isu osteoperosis? Saya rasa dah ramai yang dah peka dengan isu ini. Tahu tak kenapa? Sebab sekarang banyak iklan berkaitan produk yang menghalang osteoperosis di dalam TV.
Saya sendiri, pun tahu tentang osteoperosis melalui TV. Kita lupakan sekejap TV ya.
Berbalik kepada Ostematrix ini, golongan wanita adalah kumpulan yang sangat memerlukan Ostematrix ya.


Mari saya ceritakan kenapa. Wanita ini bermula remaja, mengalami haid. Ikut sensei Cina dulu-dulu, haid ini mempengaruhi tulang ( saya sendiri tak sahih pasal ini ya, just nak add in je). Kemudian, selepas kahwin, w…